text.skipToContent text.skipToNavigation

Process Scan

Onze proces scans zijn ideaal voor het in kaart brengen van problemen en het aangeven van verbeteringen met betrekking tot voorraadbeheer. Daarbij gaat het niet alleen om problemen met de voorraadwaarde (‘misgrijpen’ en incourantheid), maar bijvoorbeeld ook om het beheersen van de inkoopkosten (optimaliseren, automatiseren). Met behulp van onze proces scans kunt u snel stappen maken, verbeteringen realiseren en de vrijgekomen resources inzetten op andere proces verbeteringen. Afhankelijk van uw situatie en voorkeuren geven wij inzicht in uw logistieke processen op een aantal manieren.


Quickcan

Een uitgebreid telefoongesprek met een van onze specialisten, waarbij we u vooraf vragen om een Excel-sheet van een kostenbatenanalyse. We gaan uit van uw gegevens en rekenen daarmee verder. Met onze quickscan krijgt u zicht op uw proceskosten en heeft u een goede basis voor een brown-paper- of meeloopsessie. 


​​​​​​​Brown-papersessie

Een beproefde Lean-methode, die onze gecertificeerde Green Belt-adviseurs bij u op locatie inzetten. Dit doen ze voor een klein projectteam, dat bestaat uit uw medewerkers van onder andere finance, inkoop en het magazijn. Tijdens een sessie van zo’n 3 tot 4 uur krijgen de deelnemers inzicht in elkaars processen, wat deze methode ideaal maakt voor bedrijven met een minder gedefinieerde organisatiestructuur. Na de sessie gaan wij aan de slag met een procesbeschrijving, die we u binnen een week na de sessie sturen. Blijkt de ROI op uw huidige proces laag, dan volgt binnen twee weken een aanbieding met daarin ons voorstel voor één of meerdere logistieke verbetervoorstellen. Eventueel doen we u ook een aanbod voor een OCI punchout- of EDI-koppeling. Uw investering: € 1.500,-

 

Meelopen en meten

Een sessie van zo’n 3 tot 4 uur, waarbij wij met één van uw medewerkers letterlijk door uw bedrijf lopen. We zien met eigen ogen uw proces, wat zorgt voor een nauwkeurige beschrijving ervan. Daarbij is het voor voldoende input uiteraard belangrijk dat uw medewerker de organisatie kent. U ontvangt onze beschrijving binnen een week na ons bezoek, voorzien van onze meetresultaten. Bij een lage ROI op uw huidige proces volgt binnen twee weken onze aanbieding met daarin een voorstel voor één of meerdere verbetervoorstellen. Ook bieden we u, afhankelijk van uw situatie en behoeften, een OCI punchout- of EDI-koppeling aan. Uw investering: € 1.500,-


​​​​​​​Wilt u meer informatie? Neem contact op, we bellen u binnen één werkdag voor een telefonische afspraak met één van onze experts.

Wellicht bent u ook hier in geïnteresseerd:

Product informatie service
Bij onze product informatie services gaan we een stuk breder dan bij een VMI: hiermee helpen wij u met het onderhouden en up-to-date houden van uw eigen artikel database. En zo kunnen wij bijvoorbeeld voor u snel en geautomatiseerd uitloop producten identificeren en ‘form-fit-and-function’ alternatieven aanbieden.
lees hier verder
Creëer inzicht met onze tools
Wat leveren onze oplossingen u op? Welke is de beste voor uw organisatie? We begrijpen dat u eerst inzicht wilt. Gebundeld in een kostenbatenanalyse, die wij voor u realiseren met meerdere tools. Welke tool u kiest, is aan u. Maar dat inzicht, dat krijgt u altijd.
lees hier verder
  • NEWS
    14.06.2022
    Er hangt iets in de lucht
    Aanvoerleidingen kunnen gemakkelijk over het hoofd worden gezien en creëren daardoor extra ongeval risico’s op de werkplek. Slecht gelegde persluchtslangen of verlengkabels zijn naast een struikelgevaar ook hinderlijk bij transport en niet te onderschatten oorzaken van gevaar, juist wanneer groot belang gehecht wordt aan het snel doorlopen van de werkprocessen.
    Lees verder

Deze productgroepen zijn wellicht ook interessant voor u:

Ontdek onze competenties, services en oplossingen voor uw succes: